"Nekünk alkotóknak igenis felelősségünk, hogy tartalommal töltsük meg a filmeket, és bebizonyítsuk, hogy a nézőnek szükségük is van erre a valódi tartalomra" - tette hozzá.
Beszélt arról is, hogy korábban úgy érezte, ez a film nagyon Magyarországnak szól, nagyon a magyarok problémájáról, felelősségük hiányáról üzen, ezzel szemben a nemzetközi siker azt mutatja, hogy igenis elhelyezhető ez a téma egy globális problémában. "Nagyon érdekes pillanat volt számomra megtapasztalni, hogy a problémával kapcsolatosan milyen közel került hirtelen Antwerpen Budapesthez és Los Angeles Tajpejhez" - fűzte hozzá.
Az Oscar-díjra jelölt filmeket egy erre a célra készített kampány mutatja be az amerikai filmakadémia tagjainak. A rendező hangsúlyozta, hogy nagyon szerencsés dolog, hogy aFehér Istennek már van amerikai forgalmazója, ez a jelölt filmek töredékéről mondható csak el. "Ez egy olyan súly, egy olyan jelenlét, ami segítheti a kampány sikerét" - tette hozzá. Reményét fejezte ki, hogy az amerikai forgalmazó és a Magyar Nemzeti Filmalap közötti együttműködés kiegyensúlyozott és sikeres lesz.
Felidézte, hogy korábban két munkája, a Johanna és a Delta is volt már forgalmazásban a tengerentúlon, azonban a Fehér Istent most a piac egyik legnagyobb forgalmazója gondozza.
Mundruczó hatodik nagyjátékfilmjének vetélytársai a nagy európai fesztiválok versenymezőnyéből kerülnek ki, azonban a végleges lista csak szeptember elején derül majd ki.
A Fehér Isten a cannes-i filmfesztiválon májusban elnyerte az Un Certain Regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű program fődíját. A négylábú főszereplőket, a Hagent alakító Body-t és Luke-ot a legjobb alakításért járó Palm Dog-díjjal (Kutya Pálma-díj) ismerték el ugyanitt. A nemzetközi premiert követően világszerte elismerő kritikák méltatták Mundruczó Kornél filmjét.
A film időközben számos nemzetközi fesztiválon szerepelt nagy kritikai és közönségsikerrel, ősszel is folytatja nemzetközi fesztiválkörútját.
Ősztől Németországban és Franciaországban lesz először látható.